Strona główna | Linki | Katalog | Ogłoszenia | PTGEM | Subskrybcja | Ustaw startową | Do ulubionych | Poleć znajomym | Zaloguj się   
Galwanotechnika
Konserwacja
Raporty
Trendy
Technologie
Nauka
Technika
Prezentacje

Aktualny numer
Szukaj w serwisie

Złocenie w ogniu Sławomir Safarzyński
Źródło wiadomości: 1(7)
W dawnych warsztatach złotników powszechnie pokrywano przedmioty srebrne lub miedziane cienką warstewką złota, stosując „złocenie na amalgamat”, zwane także „złoceniem w ogniu”

Współczesna adaptacja dawnej sztuki pozłotniczej Sławomir Safarzyński
Źródło wiadomości: 2(2)
Już w starożytności znane były metody nakładania złota na metale. Stosowano platerowanie, złocenie płatkowe, a przede wszystkim, tzw. złocenie w ogniu popularnie nazywane złoceniem ogniowym.
Technikę złocenia ogniowego doskonalono przez wieki i mimo prostoty samej metody wymagało dobrej znajomości warsztatu pozłotnika i właściwego postępowania na kolejnych etapach złocenia. Ten warsztat okazywał się bardzo trudny do opanowania nawet dla doświadczanych rzemieślników, a z racji trującego działania par rtęci i tajemniczych zgonów w czasie jego wykonywania otoczony był tajemniczością i uznaniem dla mistrzostwa ówczesnych pozłotników.

Zamienić złote na szare,czyli o doborze elektrolitów do nakładania platyny Jan Socha
Źródło wiadomości:
Galwaniczne warstwy platyny, rodu oraz palladu pozwalają nadać przedmiotom ze srebra i kolorowego złota wygląd zbliżony do wyrobów z litej platyny lub białego złota. Taka biżuteria jest tańsza i znajduje wielu nabywców.

Alergia na platynę
Źródło wiadomości:
Niektóre metale, zwłaszcza chrom, kobalt, nikiel i pallad, wywołują objawy astmy, nieżytu nosa lub pokrzywki. W przypadku platyny objawy te występują znacznie częściej i są bardziej nasilone.




Wydawca    Redakcja    Prenumerata    Reklama    Pomoc    Polityka prywatności    
Wszelkie prawa zastrzeżone.