Polski Jubiler

 NUMER ARCHIWALNY


W NUMERZE

Polski Jubiler Nr 3 (17) 2002

RYNEK
¦wiatowy Rynek Diamentów
Raport - Barbara Dembowska
¦wiatowe? Gdañskie? Czy mo¿e Polskie Centrum Bursztynu?
Wies³aw Gier³owski
Pod medialnym patronatem Polskiego Jubilera Amberif zaczyna drug± dekadê
Izabela Wojnowska
Werdykt Jury Konkursu ELEKTRONOS
Wra¿enia jurora
Jacek A. Rochacki
O targach jubilerskich, wspó³pracy z Krajow± Izb± Gospodarcz± Jubilersko-Zegarmistrzowsk± i przysz³o¶ci...
Rozmowa z Andrzejem Januszem, organizatorem targów Warszawski Z³oty Czas
Z³oto odzyskuje swój blask
S³awomir Safarzyñski
Notowania cen surowca bursztynowego. Notowania cen diamentów
FORMY
Lemel XVI
Jacek A. Rochacki
O modzie i projektowaniu bizuterii. Rozmowa z projektantem W³odzimierzem Sulimierskim
Rozmawia³ S³awomir Safarzyñski
Portret twórcy - Marek Huculak
Adam Leja
Zdobi, czy okre¶la
Jola S³oma
Bi¿uteria Danuty Kobielskiej Wystawa w Muzeum w Gliwicach
El¿bieta Dêbowska
Srebrne fascynacje. Wystawa z kolekcji artystycznego srebra wspó³czesnego Muzeum Miedzi w Legnicy
Aneta Sikora-Firszt
Zaczêli Francuzi w Warszawie. Rozwój platernictwa w Polsce
Joanna Paprocka Gajek
BURSZTYN
Bursztynowa kolekcja Lucjana Myrty w Muzeum Historycznym Miasta Gdañska
Wies³aw Gier³owski
Warsztat Nikolausa Turowa w Gdañsku
Wies³aw Gier³owski
Albert Paw³owicz Wanin. Mistrz jubilerskiej dekoracji wnêtrz
Walentyna Bie³kowska
Konkurs dziel bursztynowych w Kaliningradzie
Walentyna Bie³kowska
Nowiny z trójmiejskich pracowni bursztynowych
Izabela Wojnowska
GEMMOLOGIA:
Minera³y Polski - Agat
Wies³aw Heflik, Lucyna Natkaniec-Nowak
Granaty
Wies³aw Heflik, Lucyna Natkaniec-Nowak
Szmaragdy uralskie
Marek £odziñski
Rzeczoznawstwo gemmologiczne w Polsce
Nikodem Sobczak
Wspomnienie
Stanis³aw Zdanowicz - gemmolog, szlifierz, mistrz rzemios³a artystycznego
GALWANOTECHNIKA
Naprawa bi¿uterii srebrnej pokrytej rodem
S³awomir Safarzyñski
RECENZJE
Materia³y z Konferencji "Metale szlachetne"
S³awomir Safarzyñski

Nowiny z trójmiejskich pracowni bursztynowych

     Zapraszamy na krótki spacer bursztynowym gdañskim szlakiem. POLSKI JUBILER zago¶ci³ pod koniec stycznia w firmie Enzo. Siedziba pracowni mie¶ci siê w górnej czê¶ci Sopotu, w malowniczo po³o¿onej starej willi, o tej porze roku pokrytej bia³± czap± ¶niegu i lodu. W piwnicy mie¶ci siê zak³ad produkcyjny oraz g³ówne biuro, w którym urzêduj± Józef Soszyñski oraz Jaros³aw Kupieñ.


     Enzo dzia³a g³ównie na rynkach miêdzynarodowych, nie zapominaj±c jednak o rynku rodzimym, stosuj±c przy tym zawsze dobre zasady kupieckie, oraz notuj±c sta³y rozwój firmy. Panowie stawiaj± na w³asny, niepowtarzalny styl bi¿uterii, który wraz z bezkompromisowym przestrzeganiem norm jako¶ciowych przynosi im niew±tpliwie uznanie.

     Z Sopotu przenosimy siê do Wrzeszcza. Tutaj przyjêli¶my zaproszenie od pani Miry Derdzikowskiej, w³a¶cicielki pracowni Harpaks. Pani Mira jest g³ówn± si³± sprawcz± i autork± wiêkszo¶ci projektów firmowanych przez Harpaks. Pracownia Pani Derdzikowskiej specjalizuje siê w fasetowaniu bursztynu, a tak¿e w produkcji gotowej bi¿uterii srebrnej z bursztynem. Bursztynowe kamienie obrobione s± w taki sposób, i¿ sprawiaj± wra¿enie byæ pokrytymi geparcimi centkami, lub jak¿e modn± w tym sezonie, faktur± wê¿owej skóry.


     Nasz spacer zakoñczymy równie¿ w Gdañsku - Wrzeszczu, w pracowni artystycznej Artnika, istniej±cej ju¿ ponad 20 lat. Pañstwo Tyliccy specjalizuj± siê w produkcji unikatowej i seryjnej bi¿uterii ze srebra z bursztynem, ale nie stroni± równie¿ od innych kamieni. Wszystkie wyroby Artniki s± wykonane rêcznie, przez co posiadaj± dok³adno¶æ i swoist± estetykê.

wiêcej w aktualnym numerze Polskiego Jubilera

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '../../config/right.inc' (include_path='.:/usr/multiphp/php5.2/usr/share/php:/home/lib/php5.2:/home/lib/php5.2/pear') in /home/users/pj/public_html/archiwum/jubiler_1_22_2004/index.php on line 44